پایگاه شهیدبهزادطهمورثی

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ هست و هر گونه کپی برداری و سواستفاده از تمام جزئیات پیگردقانونی دارد

پایگاه شهیدبهزادطهمورثی

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ هست و هر گونه کپی برداری و سواستفاده از تمام جزئیات پیگردقانونی دارد

پایگاه شهیدبهزادطهمورثی
ایران شــده گــلـشنـ از روے ڱل شهیــد هرکجـــا گذرے ڪنے بود ڪوے شــهـــیــد
ازخــاڪ وطنـ ز هر ڪجا بردارے اید بہ مۺامـ جـــــانـ از او بۅے شہـــــــیـــد

سلام خدمت دوستان گرامے

(ونزعنا ما فی صدورهم من غل إخوناعلی سررمتقابلین)

ما ائینه دلهای پاک انها را از کدورت کنیه حسد و هر خلق ناپسند بکلی و پاکیزه سازیمـ تاهمه با هم بردار و دوستدار هم شوند



شهیدانـ ائینه پاکی هستند جان را به تن خریدن و .......


پیام های کوتاه
  • ۲۱ اسفند ۹۵ , ۲۳:۴۰
    ......
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات
  • ۱۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۰۰ - نباتِ خدا
    اهان :/
  • ۲۶ مرداد ۹۶، ۱۱:۲۸ - مهندس رضا عباسی
    سلام



زندگینامه سرلشکر خلبان شهید ، مصطفی اردستانی


 


     سرلشکر خلبان شهید ، مصطفی اردستانی در سال 1328 در روستای قاسم آباد از توابع شهرستان ورامین دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرستان ورامین گذراند . پس از اخذ دیپلم در سال 1348 به خدمت سربازی اعزام شد . خدمت سربازی را به عنوان سپاه دانش در یکی از روستاهای اسفراین انجام داد . شرایط جغرافیایی منطقه در آن زمان برای کشت خشخاش مساعد بود و اهالی روستا به صورت فراگیر مبادرت به کشت آن می‌کردند . شهید اردستانی تا جایی که می توانست آنها را از این کار باز می‌داشت .


     پس از انجام خدمت سربازی ، در سال 1350 وارد دانشکدة خلبانی نیروی هوایی شد . پس از گذراندن مقدمات آموزش پرواز در ایران ، به منظور تکمیل دورة خلبانی به کشور آمریکا اعزام شد و پس از اخذ دانشنامة خلبانی به ایران بازگشت و با درجة ستواندومی در پایگاه چهارم شکاری دزفول به عنوان خلبان هواپیمای « اف 5 » مشغول به خدمت شد .


     با اوج گیری انقلاب شکوهمند اسلامی و حتی قبل از آن جزء نخستین خلبانان حزب اللهی بود که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و آگاه کردن سایر قشرهای پرسنل نیروی هوایی نقش بسزایی داشت .


     شهید اردستانی پس از انقلاب با جمعی از همکارانی اقدام به انتشار یک نشریة درون گروهی به نام « مخلصین » کرده بود که حاوی مطالب اعتقادی و فرهنگی بود و علی رغم تیراژ محدود ، بسیار جالب توجه و در آگاه سازی پرسنل مؤثر بود .


     شهید اردستانی در سال 1359 به عنوان افسر خلبان شکاری در پایگاه شکاری تبریز مشغول به خدمت بود که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز شد ، علی رغم اینکه در روز حملة‌هوایی دشمن به خاک میهن اسلامی در مرخصی به سر می‌برد ، ولی بلافاصله خود را به پایگاه مربوطه رساند و از روز بعد پروازهای جنگی خود را شروع کرد .


     وی در سال 1360 به عنوان فرمانده پایگاه پنجم شکاری ( امیدیه ) انتخاب و در این پایگاه مشغول خدمت شد . علاوه بر مسئولیت سخت فرماندهی ، خود نیز شخصاً در پروازهای جنگی شرکت می‌جست و نسبت به خدمات جانبی از جمله رسیدگی به امکانات زیستی و فضای سبز و … پایگاه پنجم همت می‌گمارد .


     در سال 1363 به سمت معاون عملیاتی پایگاه دوم شکاری منصوب شد . پس از 3 سال انجام وظیفه در این مسئولیت ، در سال 1366 به عنوان مدیریت آموزش عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد .


     پس از شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی که معاونت عملیات نیروی هوایی را عهده دار بود ، شهید اردستانی به این سمت ( معاونت عملیات نیروی هوایی ) برگزیده شد و تا زمان شهادت (15/10/1373 ) عهده دار این مسئولیت مهم بود .


     سرلشکر خلبان ، شهید اردستانی ، در طول جنگ تحمیلی ، همواره داوطلب مأموریتهای مشکل بود و بارها اتفاق می‌افتاد که در یک روز ، هفت بار به خاک دشمن حمله می‌برد و بدون شک او با انجام دادن 400 پرواز برون مرزی بر فراز خاک دشمن و 1724 ساعت پروازهای مختلف در خاک میهن اسلامی ، یکی از قهرمانان جنگ به حساب می‌آید که چندین بار تا مرز شهادت پیش رفت تا سرانجام در مورخة 15/10/73 بر اثر سانحة‌هوایی ، به همراه فرمانده فقید نیروی هوایی ، سرلشکر شهید منصور ستاری و چند تن دیگر از همرزمانش ، به آروزی دیرینه‌اش رسید و به لقاء معبود پیوست .


     شهید اردستانی به هنگام شهادت 46 سال سن داشت و از وی دو فرزند پسر و دو فرزند دختر به یادگار مانده است .


روحش شاد و یادش گرامی باد




کانال تلگرامی پایگاه شهید بهزاد طهمورثی:


https://telegram.me/joinchat/Cb7kq0Du-ahJIEnsqtiCcQ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۶